Raadsvergadering 06 november 2008

eurobiljettenzaterdag 15 november 2008 22:34

Begroting in lijn met de kadernota.
Er komt een raadsinformatiebrief.
Onderzoek naar laaggeletterdheid.

Wat ik verwacht had kwam uit: geen spannend debat over de begroting.
In mijn bijdrage heb ik aandacht gevraagd voor de millenniumdoelen, maar daar kwam niet veel reactie op.
Mijn fractie heeft zich evenals vorig jaar verzet tegen de inzet van de Remu-middelen (verkregen door de verkoop van de REMU-aandelen) voor gewone reguliere zaken, maar daar was geen draagvlak voor. Wederom wordt er volgend jaar ruim één miljoen extra uitgegeven. Dit kunnen we daarna nog 1 jaar doen en dan zijn we er door heen.  We kunnen hoog of laag springen, maar het helpt niets; de coalitie wil dit.
Ontevreden zijn we over de informatievoorziening van het college. Het is lastig om onze controlerende taak uit te voeren. Daarom hebben we een motie ingediend voor  een raadsinformatiebrief, waarin de voortgang van grote projecten regelmatig aan ons als raadsleden wordt gemeld. Deze motie werd op 1 stem na met algemene stemmen aangenomen.
De wethouder zei ons toe dat er nog dit jaar een voorstel komt om een deel van het openbaar groen in handen te geven van bedrijven die dit zouden willen. Ook komt er een voorstel om actief in te springen op het hondenpoepprobleem.
De VVD kwam met de motie om een onderzoek te doen naar de laaggeletterdheid in Leusden. In veel gemeente wordt dit onderzoek gedaan. We hebben dit van harte ondersteund daar het kunnen lezen voorwaarde is om goed te functioneren in de maatschappij.
Prima debat waarin de ingreep van onze burgemeester van afgelopen dinsdag nog duidelijk merkbaar was.

Begroting 2009-20121,1 MBapplication/vnd.ms-powerpointdownload
motie raadsinformatiebrief155,0 kBapplication/msworddownload