Zorg dicht bij huis.

ZorgDichtbijmaandag 07 november 2011 22:56

Tijdens de bespreking van de begroting 2012- 2015 in de informatieronde van de raad d.d. 27 oktober 2011 is door de heer Brink (CU-SGP) een vraag gesteld waarvan is toegezegd deze schriftelijk te beantwoorden. De vraag heeft betrekking op bladzijde 81 van de begroting en luidt: is er zicht op de deelname van maatschappelijke organisaties bij het onderwerp Zorg dichtbij huis, en wat dragen zij financieel bij?

Onderstaand het antwoord op deze vraag.

Dit is onderdeel van het Woonserviceconcept. Binnen het Woonserviceconcept is de afgelopen 3 jaar samengewerkt met verschillende partners waaronder Woningstichting Leusden, Welzijn Leusden, Beweging 3.0, en CentraalZorg. Binnen het Woonserviceconcept wordt met elkaar gesproken over wat gerealiseerd dient te worden en hoe dit gerealiseerd dient te worden. In juni 2011 is het evaluatierapport Woonserviceconcept en Wijkverbindingswerk besproken in de gemeenteraad. In dit rapport staat beschreven hoe het Woonserviceconcept een vervolg krijgt. Met de betreffende partners worden samenwerkingsarrangementen afgesloten om bepaalde doelen te bereiken. Ook met bovenstaande doelen zal dit gebeuren. Er is dus zeker zicht op de deelname van maatschappelijke organisaties bij dit onderwerp. Bij de nadere uitwerking van de samenwerkingsarrangementen wordt gekeken wat de precies te leveren prestaties zijn en in hoeverre er financieel bijgedragen wordt.

Reacties op 'Zorg dicht bij huis.'