Geen zendmast aan Boswachter

geenzendmastdonderdag 30 september 2010 22:40

Artikel Leusder Krant 29 september

Geen zendmast Boswachter LEUSDEN - De gemeente Leusden is niet van plan een UMTS-mast op de Boswachter te zetten. Vodafone stapte naar de rechter, omdat de gemeente een eerdere aanvraag weigerde.

De rechter zei dat de gemeente het besluit moest heroverwegen. Dat heeft Joyce Oskam gedaan. ,,De gemeenteraad heeft vorig jaar de regels voor de plaatsing van de masten vastgesteld. Zoals de regels nu zijn, kunnen we geen toestemming geven om de mast te plaatsen’’, verklaarde wethouder Joyce Oskam (n.a.v. een vraag van Jan Overweg) tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag.

,,Ik heb tegen Vodafone gezegd dat ze met een ander voorstel moeten komen. Als ze dat niet doen, wijzen wij het voorstel weer af en gaan we weer naar de rechter. Die heeft aangegeven dat we een punt hebben met onze weigering.’’

Oskam vindt dat Vodafone contact op moet nemen met het actiecomité ‘Geen zendmast Boswachter’. ,,Misschien kunnen ze overeenstemming bereiken over de plaatsing van een mast. Vodafone zal iets moeten verzinnen.

Reacties op 'Geen zendmast aan Boswachter'