Op bezoek in Stoutenburg en Achterveld.

Stoutenburg Achterveld 002zaterdag 20 februari 2010 22:31

Op bezoek in Stoutenburg en Achterveld.
Genoeg te beleven: veiligheid, wel of geen fietspad en de brandweerkazerne.
In Achterveld zijn er ook plannen die om tempo vragen: Groot agteveld en Mastenbroek 2.

Stoutenburg en Achterveld

Het leek een miezerige dag te worden, maar niet is minder waar. De zon scheen in Stoutenburg en Achterveld en daar hebben we van genoten.
Het deed ons goed dat zowel in Stoutenburg en Achterveld posters van de ChristenUnie-SGP  te vinden waren. Onze achterban zit overal.

Veiligheid
Op het kruispunt Horsterweg/Hessenweg zagen we weer het gevaarlijke punt voor de kinderen die van hun huis naar de groene speelplaats lopen. Door onze inzet zijn daar twee waarschuwingsborden gekomen. De bewoners zijn heel blij met deze borden. Toch leeft de wens dat dit kruispunt nog een keer goed wordt aangepakt. We houden het in de gaten.
Een heel ander punt is het fietspad naar Achterveld. Dit houdt de gemoederen bezig. Frappant vonden we dat we niemand hebben gesproken die het fietspad langs de Asschatterweg wil. Iedereen kiest voor de recreatieve variant langs de Modderbeek.  Een aantal bewoners vindt dat er helemaal geen fietspad moet komen, omdat er geen ongelukken gebeuren.  De ChristenUnie-SGP is duidelijk: Fietspad moet er komen i.v.m. de veiligheid van de fietsers  en de voorkeur gaat uit naar de recreatieve variant.

Groot Agteveld en Mastenbroek-2
Beide plannen zijn in een ver gevorderd stadium. Bewoners willen graag tempo maken. Er is behoeft aan woningen en bedrijvigheid. Groot Agteveld zal een mooie toegevoegde waarde krijgen.  Bewoners zijn zeer te spreken over de manier waarop ze betrokken zijn bij deze ontwikkeling. Complimenten voor wethouder Oskam; zo kan het dus ook.
De ChristenUnie-SGP zou het mooi vinden als er wat meer winkels in Achterveld komen. Dit zal het dorp goed doen.

Appartementsgebouw Ruud Visserstraat
Er staat een prachtig appartementsgebouw aan de Ruud Visserstraat.  Zou het college zoiets bedoelen als het gaat om de Middenweg in Leusden? Het viel ons tegen hoeveel ruimte zoiets in neemt en dit gebouw telt 7 woningen. Als er aan de Middenweg 14 woningen komen, dan wordt hij nog een stuk groter. Reden ter meer om nog een keer te ageren tegen de woningbouw aan de Middenweg.  Overigens staat dit gebouw op een mooie plek en de bewoners wonen er met plezier.

De Fliert
Om half elf was het een drukke bedrijvigheid op het industrieterreintje. Mooie combi van wonen en werken en de mensen genieten van de ruimte.  We zijn benieuwd of het  ’t Spieghel in Leusden ook zo’n uitstraling krijgt.

Brandweerkazerne
Tevreden is men over de plek van de brandweer. Jammer dat er zo getreuzeld is, maar het is goed dat de raad heeft ingegrepen. Het voorstel van o.a. de ChristenUnie-SGP heeft er voor gezorgd dat het college een 2e locatie moest zoeken naast de beoogde locatie aan de Jan van Arkelweg. De 2e locatie werd gevonden, nl. aan de Hessenweg. Deze locatie kan gebruikt worden tot het moment dat de nieuwe kazerne klaar is. De druk is van de ketel en kan er rustig toegewerkt worden naar een nieuwe brandweerkazerne.

Kapel
De katholieke Kerk heeft een prachtige kapel die overdag vrij toegankelijk is. Via een glazen deur kan de binnenkant van  de kerk ook bekeken worden. Mooi dat zo iets kan in Achterveld. Prachtig plekje om tot jezelf te komen en contact met Boven te zoeken.

In de ‘Drie Berken’ hebben we geluncht.
Op de terugweg gingen we met een frisse tegenwind over de Asschaterweg.  De bakfiets paste net op de rode strook. Een aantal bewonder staken hun duim omhoog en riepen dat ze ons steunen.

Reacties op 'Op bezoek in Stoutenburg en Achterveld.'