ChristenUnie-SGP blijft investeren in Leusden

Logo ChristenUnie-SGP 2016 vierkant pngmaandag 18 juli 2016 20:04

Op 7 juli staat de voorjaarsnota op de agenda van de gemeenteraad. Een mooi moment om te kijken waar we nu staan. Wat is er allemaal gebeurd en hoe is er de afgelopen periode geïnvesteerd in Leusden. Veel speerpunten van de ChristenUnie-SGP hebben een plek gekregen in het coalitieakkoord in 2014. Er is al veel gerealiseerd in de uitvoering. De sporthal komt, de Biezenkamp zit nu echt in de lift, er wordt fors ingezet op meer betaalbare huurwoningen, het inzamelen van afval komt op een hoger niveau. Maar stilzitten doen we niet en we blijven investeren in Leusden!

Investeren in Leusden betekent voor ons investeren in mensen. Bijvoorbeeld mensen die nu nog in de bijstand zitten of die een arbeidsbeperking hebben. We willen hen helpen door dichtbij huis werk en dagbesteding te realiseren. En we willen vluchtelingen helpen een nieuwe toekomst op te bouwen in Leusden.

Investeren in Leusden betekent voor ons ook investeren in duurzame initiatieven. Er lopen al veel verschillende projecten maar de inwoners actiever hierbij betrekken is nog wel nodig.

Investeren in Leusden betekent ook dat we investeren in jongeren. De meeste kinderen en jongeren hebben het goed in Leusden. Maar er zijn ook zorgen. Er zijn kinderen die om wat voor reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen, zich ongelukkig voelen vanwege de scheiding van hun ouders, of in armoede leven. De vraag naar hulp is best groot. Daarom heeft deze groep onze aandacht. Wat kunnen we preventief voor hen doen?

Investeren in Leusden. Onze fractie blijft zich hiervoor inzetten. Heeft u nog een idee waar de gemeente in moet investeren? Laat het me weten, ik hoor graag van u via karolienpouwels@leusden.christenunie.nl
Karolien Pouwels-Koopman
Fractievoorzitter ChristenUnie-SGP