Motie CU-SGP voor meer sociale huurwoningen unaniem aangenomen!

house-731275maandag 13 juni 2016 18:41

Tijdens de raadsvergadering van 9 juni stond de woonvisie op de agenda. Onze fractie vindt het van belang dat er meer betaalbare huurwoningen komen, dat de doorstroming op de woningmarkt wordt gestimuleerd, dat starters een plek kunnen vinden in onze gemeente en dat er niet gebouwd wordt op zogeheten inbreidingslocaties (groene plekken). Veel van onze wensen staan ook in het voorstel van het college. Daar zijn we blij mee.

CU-SGP raadslid Wim van Hell diende samen met de VVD fractie een motie in om het college opdracht te geven om op zoek te gaan naar meer mogelijkheden dan de huidig voorgestelde 300 huurwoningen die er tot 2025 bij moeten komen. Waarbij ook gekeken kan worden naar het splitsen van woningen, het omzetten van bedrijfspanden naar woningen en daarvoor niet alleen afhankelijk te zijn van de Woningstichting Leusden. Wij vinden het belangrijk dat ook kwetsbare groepen een plek kunnen krijgen in onze gemeente. De motie werd unaniem aangenomen. Want uw woonzorg is onze zorg.

Reacties op 'Motie CU-SGP voor meer sociale huurwoningen unaniem aangenomen!'