Klinkt er nog muziek in Leusden?

muziekwoensdag 14 maart 2012 23:12

In 2008 is besloten om de muziekschool te sluiten in Leusden. De ChristenUnie-SGP was het hier niet mee eens, maar de meerderheid beslist.
We zijn een aantal jaren verder en willen graag weten hoe het staat met de jonge muzikale talenten in Leusden.

Op 3 april 2008 heeft de  raad  ingestemd met omvorming van het muziekonderwijs. Hiermee verdween de muziekschool in zijn oude vorm. De ChristenUnie-SGP was het hier niet mee eens en heeft tegen gestemd.

Grote vraag bij deze omvorming is echter of muzikaal talent in Leusden nu wel voldoende ontplooid kan worden. Is het aanbod toegankelijk en is muziekonderwijs ook toegankelijk voor inwoners van Leusden met een lager inkomen.  Op initiatief van de Christenunie-SGp heeft de raad  een werkgroep ingesteld die in de samenleving op zoek gaat naar antwoorden op deze vragen. Karolien  zit namens onze fractie in deze werkgroep. Wij zijn erg benieuwd wat een gesprek met leerkrachten, muziekverenigingen, muziekdocenten en Scholen in de Kunst oplevert. We horen graag wat de ervaringen zijn van de inwoners.

Reacties op 'Klinkt er nog muziek in Leusden?'