NIEUWSBRIEF NR. 9

donderdag 03 mei 2007 20:50

Vertrek Eise Douma

Vertrek?
Het bestuur van de ChristenUnie in Leusden wil aan al haar leden en kiezers laten weten dat Eise Douma in Leusden gaat stoppen als gemeenteraadslid. Hij heeft zijn ontslagbrief aan de burgemeester geschreven en neemt formeel in de raadsvergadering van 31 mei a.s. afscheid.

Vertrek Eise Douma

Onverwacht? Nee!

Eise is in 1995 begonnen als raadslid, dus hij heeft er nu al 12 jaren op zitten. Dat is voor hem een van de belangrijkste redenen om het stokje door te geven. Ervaring in het raadslidmaatschap is goed en belangrijk, maar het is ook goed ruimte te geven voor nieuwe mensen en ideeën.

Onoverkomelijk? Nee!

De opvolging van Eise is geregeld. Jan Overweg, die al enige jaren meedraait in de steunfractie, zal Eise op gaan volgen en waarschijnlijk in de raadsvergadering van 12 juli geïnstalleerd worden. Hij is intussen op de hoogte van alle ins en outs van de Leusdense politiek. Er mag dus straks misschien een ander geluid klinken in de raadszaal: het blijft een ChristenUnie-geluid!

Kan Eise wel zonder de Leusdense politiek?

Vraag het hem zelf. Op 15 juni organiseert de ChristenUnie voor iedereen die wil komen een afscheidsborrel, van 16.00 tot 18.30 uur in het Centrum voor Natuur en Milieu aan de Hamersveldseweg.

Dan is er ook gelegenheid kennis te maken met Jan Overweg en hem alvast wat belangrijke zaken voor de politiek mee te geven.

Eise, alvast bedankt!

Natuurlijk zullen we Eise missen. Twaalf jaar ervaring is weg, al kijkt hij natuurlijk nog graag aan de zijlijn mee. Een deskundig debater vertrekt, getuige ook de uiltjes van de pers die hij in de wacht heeft gesleept en de verkiezingen tot politicus van het jaar. We zijn Eise erg dankbaar voor zijn enorme inzet en drive, maar zoals hij het zelf ook ziet: bovenal zijn we God dankbaar dat Hij deze mogelijkheden geeft.

We zijn blij dat ons ervaren raadslid Jan Schouten naast nieuwkomer Jan Overweg in de raad actief is. Zo worden ervaring en nieuw elan gecombineerd in onze fractie. Dit geeft vertrouwen voor de toekomst.

Het bestuur van de ChristenUnie

Nog kort van het politieke toneel

Hart van Leusden

Het college wil € 135.000 uittrekken voor een onderzoek naar de mogelijkheden voor de ontwikkeling van het Hart van Leusden (Hamershof en omgeving). De ChristenUnie/SGP fractie heeft tegen gestemd. Wij willen dat er pas naar dit Hart wordt gekeken wanneer de andere Visieprojecten wat gaan opleveren. De ontwikkeling van het Hart van Leusden moet betaald worden uit opbrengsten van de Tabaksteeg en het Valleisportpark. Bovendien vinden we die € 135.000 op voorhand weggeven voor zo’n onderzoek wel weer erg veel geld.

Biezenkamp

Wij zijn erg kritisch geweest over een stukje financiering van de Biezenkamp. In het hele financiële verhaal van het college bleek een ‘foutje’ te zitten, waardoor het Biezenkamp-project 4 ton tekort kwam. Het college stelde voor dat te dekken uit Sociaal Vitaal, een Visieproject dat is opgezet om vooral op sociaal gebied wat te doen in Leusden. Wij waren er fel op tegen om dat geld nu maar in te zetten voor het stenen stapelen van de Biezenkamp en stelden voor dat geld ergens anders vandaan te halen. Helaas kreeg onze motie hiervoor geen meerderheid.

Zwembad

U heeft het allen kunnen lezen in de krant: de OZB moet omhoog want het zwembad heeft weer veel geld nodig. De gemeenteraad moet hier overigens nog een besluit over nemen. Wij zullen hier in onze fractie nog over spreken.

Hebt u hier een mening over, stuur die dan naar  fractie@leusden.christenunie.nl .

Reacties op 'NIEUWSBRIEF NR. 9'