Voortgang in de Biezenkamp! (2)

Winkel CU-SGP 2014zaterdag 20 december 2014 19:14

Op 18 december is door de raad unaniem besloten dat voor de Biezenkamp een alternatief plan ontwikkeld mag worden. Het U-blok blijft staan en wordt niet afgebroken, er komt een nieuw L-blok met daarin oa de Lidl. Overigens na een debat over de nodige moties en amendementen. Lees hier de bijdrage van Wout van den Brink.

Weet u het nog, de verkiezingswinkel van de ChristenUnie-SGP in de Biezenkamp? Wij hebben de kiezers beloofd ons hard te maken voor voortgang in de Biezenkamp.
De Biezenkamp staat nu weer op de kaart. Het college en Heijmans gaan er weer hard aan werken. Nieuwe ideeën. Een alternatief plan.

Waarom?
Omdat wij graag de vernieuwing van het winkelcentrum willen afronden.
De reden dat het met een alternatief plan uitgevoerd moet worden, is dat de Biezantijn niet meer haalbaar is. De onteigeningsprocedure is een gebed zonder einde geworden. De afnemer van de woningen heeft hierdoor afgehaakt en Lidl dreigde dit ook te doen. Dus ook al krijgt de gemeente gelijk bij de Hoge Raad, dan nog kan Biezantijn niet meer gerealiseerd worden.
Er moest dus wel gezocht worden naar andere mogelijkheden. Het oude plan is dus van tafel en de fractie van ChristenUnie/SGP vindt de nieuwe voorzet een uitstekende ontwikkeling.
Daar het plan nog ontwikkeld moet worden, biedt dit de mogelijkheid om met alle betrokkenen in overleg te treden.
Er is werk aan de winkel en wij hopen op een zo snel mogelijke realisering van het te ontwikkelen nieuwe plan.

Wij kunnen dan ook instemmen met het voorliggende raadsvoorstel.
Op enkele punten willen wij toch wel de nadruk leggen en daarvoor dienen wij mede met ander fracties moties in.
Deze moties betreffen het zo spoedig mogelijk renoveren van het U-blok, onderzoek naar het verbreden van het Ossensteegje.+ fietsers zo te geleiden dat zij niet over het plein gaan en bij de inrichting van het U-blok + bestemmingsplan rekening te houden met de flexibele indeling van de binnenruimtes.