De Biezenkamp

vrijdag 18 februari 2005 15:41

De ChristenUnie/SGP fractie gaat op hoofdlijnen akkoord met het plan dat er ligt voor de Biezenkamp. Er is een mooie mix gevonden van winkelvoorzieningen, scholen, zorgvoorzieningen en (zorg) woningen. Wel zijn er een aantal kritische opmerkingen te plaatsen.

De fractie is altijd voorstander geweest van een grondige renovatie van de Biezenkamp, ook  als dit geld zou gaan kosten. De gevraagde 2 miljoen willen wij dan ook beschikbaar stellen, maar dan moet wel naar een aantal zaken nog beter gekeken worden. Zo loopt het fietspad dwars over het plein; is daar echt geen andere mogelijkheid voor te vinden? En het plein zelf wordt door de winkeliers en andere betrokkenen als veel te groot ervaren. Ook vinden zij dat het U-blok (waar nu veel winkels in zitten) gerenoveerd of geheel vervangen moet worden.

Naar onze mening moet goed naar hun mening geluisterd worden, want het hele project is tenslotte mede begonnen om meer te maken van het winkelcentrum. Verder vragen wij ons af of het nodig is de Marcuskerk af te breken en een stukje verderop een nieuwe kerk neer te zetten.

Tenslotte hebben wij aangegeven dat goed naar de bewoners, ook aan de Rozenhaag en Rozengaarde, geluisterd moet worden. Zij krijgen ineens een geheel ander uitzicht vanuit hun huizen en dat vraagt om zorgvuldige inspraakmomenten en afwegingen.
De wethouder heeft toegezegd een aantal van deze punten opnieuw te bestuderen; in maart zal dit weer in de commissievergadering aan de orde komen.

Reacties op 'De Biezenkamp'