De Biezenkamp….Zijn we echt de weg kwijt??

vrijdag 22 oktober 2004 15:30

Tijdens de laatste vergadering van de commissie Visie 2010, is door omwonenden uitgeroepen : wij zijn de weg kwijt.

Onduidelijk was de status van allerlei voorstellen; wie besluit nu waarover en wanneer. Het leek allemaal veel te snel te gaan.

Onze fractie heeft goed begrepen dat zo’n groot project een zeer ingewikkelde procesgang kent. Van belang daarbij is dat duidelijkheid bestaat over de momenten waarop beslist wordt; door wie beslist wordt; en waarover beslist wordt.
Voor alle duidelijkheid : de gemeenteraad beslist. En voor dat dát gebeurt moet helderheid bestaan over de invulling en de financiën.

Het was tijdens de commissievergadering absoluut duidelijk: de commissieleden wisten te weinig van beide. Reden genoeg om de vaart er een beetje uit te halen. Daarom zal op 18 november raadsbreed over de uitgangspunten gesproken worden. Kennelijk heeft een aantal fracties die nog niet duidelijk voor ogen.

De fractie van de ChristenUnie/SGP Leusden heeft dat wel. Het moet mooi worden. Er moet optimaal gebouwd worden. Voor ouderen, jongeren gezinnen. Er moet (echt) zo veel mogelijk rekening gehouden worden met de wensen (dat is positiever dan bezwaren) van bewoners die tegen de rand van het projectplanterrein aan wonen of werken. Dus geen hoogbouw aan de randen. En dan de financiën. Het liefst budgettair neutraal natuurlijk. Maar we willen niet inboeten op woon en leefkwaliteit. En we willen toch langdurig (30-50 jaar) genieten van een mooie Biezenkamp. Daarom is er met ons te praten over een financiële injectie.

Reacties op 'De Biezenkamp….Zijn we echt de weg kwijt??'