Nieuw verkiezingsprogramma

Top 5 kandidaten raad Leusden CU SGP jan 22.jpgdonderdag 20 januari 2022 19:42

Half maart mogen we naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. De ChristenUnie-SGP houdt het programma compact met 7 speerpunten. Onder het motto ‘Samen in Leusden!’ starten we de campagne.

“We willen graag mensen ontmoeten want de belangrijke boodschap van ons programma is: van ‘ik’ naar ‘samen’. Ook in Leusden voelen velen zich eenzaam of ongezien. Als ChristenUnie-SGP willen we dat iedereen gezien en gehoord wordt, dat we aandacht hebben voor elkaar. Deze verkiezingen gaan over mensen. Over jou en over mij. Ze gaan over onze manier van samenleven en hoe we samen oplossingen vinden voor de uitdagingen die op ons afkomen. Voor ons uiteraard geïnspireerd door de Bijbelse boodschap van hoop” aldus Van der Kooi.

Kwetsbaar
Concreet betekent dit voor de ChristenUnie-SGP meer en actief besparen op onze energiebehoefte. Zoals Van der Kooi onlangs al in de Leusderkrant aankondigde betekent dit ook meer fietsen en minder auto in Leusden. Een ander punt is woningbouw. Dit betekent genoeg woningen bouwen of beschikbaar maken voor alle leeftijden. Waarbij er ruimte is voor dubbele bewoning door bijvoorbeeld senior en junior bewoners en andere creatieve oplossingen. “Zorg en wonen zijn onlosmakelijk verbonden, we investeren in huisvesting voor kwetsbaren” aldus het verkiezingsprogramma.

Luisteren
Een zorgzame en luisterende gemeente, zo ziet de ChristenUnie-SGP een ideaal Leusden voor zich. “Met een overheid die helpt bij inkomen, ziekte, wonen en werk. Een gemeente die iedereen laat meedenken over beleid. Wij zien ook een Leusden voor ons waar je goed kunt recreëren, waar een bloeiend verenigingsleven zichtbaar is. Een blijvend groene gemeente met ruimte voor agrariërs, natuurliefhebbers en toeristen, waar je heerlijk samen kunt sporten en genieten van kunst en cultuur.” Onderaan dit artike download je ons volledige programma 2022-2026. Online lees je op de volgende pagina alvast de inleiding verkiezingsprogramma.

Foto: kandidaat-raadsleden v.l.n.r.  3. Christiaan den Hertog (SGP), 2. Wout van den Brink (CU), 1.Mark van der Kooi (CU), 4. Carola Bassa (CU), 5. Wim van Hell (SGP). Onze volledige kandidatenlijst tref je hier.

verkiezingsprogramma CU SGP Leusden 2022-2026.pdf1,7 MBapplication/pdfdownload