Bestuur klaar voor verkiezingen

Jan van Loenenzaterdag 18 mei 2013 18:02

Op de ledenvergadering van woensdag 16 mei is Jan van Loenen unaniem gekozen tot voorzitter van de kiesvereniging ChristenUnie Leusden. Daarnaast is Willem Sluis toegetreden als algemeen lid van het bestuur. Het bestuur is hiermee weer voltallig en klaar om de voorbereidingen te starten voor de gemeenteraadsverkiezing maart 2014.

De afgelopen twee jaren was er onvoldoende continuïteit in het bestuur van de ChristenUnie. Er waren nog maar twee bestuursleden, die alleen de noodzakelijke dingen konden doen. Gelukkig draaide de fractie gewoon goed door, waardoor het politieke werk niet in de knel kwam. Met de komst van Jan van Loenen en Willem Sluis is het bestuur weer op volle sterkte en is er nieuwe energie om de fractie bestuurlijk te ondersteunen.

Jan van Loenen is geboren in Leusden en al jaren lid van de ChristenUnie. Hij is gehuwd en vader van twee dochters en een zoon en trotse Opa van drie prachtige kleinzonen. Toen er vanuit de ChristenUnie een beroep op Jan werd gedaan om zich kandidaat te stellen als voorzitter heeft hij daar , na een gesprek met de fractievoorzitter Jan Overweg , met overtuiging  ja op gezegd. Jan wil zich  als betrokken christen samen met de overige bestuursleden inzetten om het gedachtengoed van de ChristenUnie verder uit te dragen en de fractie maximaal ondersteunen bij hun mooie maar tegelijkertijd verantwoordelijke taak. Hij wil zijn werk doen in afhankelijkheid van God, want, geeft Jan aan, zonder Zijn zegen brengen we niets tot stand.

Jan heeft twee belangrijk speerpunten voor het bestuur:

1. De leden van de kiesvereniging maximaal informeren en betrekken bij de politiek in Leusden;
  2. het ChristenUnie geluid in Leusden te versterken door een ambitieus maar realistisch verkiezingsprogramma.

De fractievoorzitter van de ChristenUnie-SGP, Jan Overweg heeft alle vertrouwen in de nieuwe voorzitter. ‘Met Jan hebben we een echte Leusdenaar aan het roer staan met veel bestuurlijke ervaring’.

Reacties op 'Bestuur klaar voor verkiezingen'