Verkiezingsmarkt in Leusden.

steltenloper 20110226zaterdag 26 februari 2011 20:21

ChristenUnie steekt er met kop en schouders bovenuit. Maar ook andere partijen kwamen met creatieve ideeën. De Leusdenaar lijkt niet echt betrokken op de komende verkiezing, maar deze markt bracht ze in beweging.

Een goede gewoonte van de Leusdense politieke partijen is de lokale verkiezingsmarkt. Of het nu gaat om de 2e kamer, Europa, de provincie of de gemeente, de zaterdag voor de stemming is er de Leusdense politieke markt.

Dit keer was het de SGP die alles geregeld had. Wim van Hell stond er al om 9 uur om de ‘kramenboer’ te ontvangen.  Als snel druppelden de andere partijen binnen om een strategische plek te bemachtigen. De ChristenUnie kreeg als eerste bezoek. Een echte ‘schoolbus’ reed door Leusden en Achterveld. In het centrum het provinciale campagneteam met de  steltenloper. Van uit de hoogte kreeg hij duidelijk zicht op de ontwikkelingen. Zijn 1e opiniepeiling: het wordt een nek aan nek race voor de huidige regering om de meerderheid in de 1e kamer. Er liggen kansen voor de kleine christelijke partijen om het verschil te maken.

Vervolgens verscheen het campagneteam van de SGP ten tonele met een  elektrische auto. Duurzaamheid als boegbeeld. De VVD, duidelijk jaloers, schoof direct hun verkiezingskrant achter de ruitenwissers en eerlijk is eerlijk: het kleurde goed.

Daarna kleurde het dorp wit, want de VVD-touringcar was aangekomen. Aangevoerd door hun leider Ton Voortman verspreide het witte leger zich over het dorp.

De andere partijen konden niet achter blijven. Zowel Groen Links als D66 kregen versterking van hun provinciale campagneteam. Groen Links trok de aandacht met warme soep en een windmolen. Of de soep was opgewarmd door de windmolen was niet helemaal duidelijk, maar de soep smaakte goed ook bij de collegapartijen.

De PvdA was aan zet met hun eigen lokale kandidaat ‘Kees de Kruijf’. Hij probeerde aan de man te brengen dat het echt eerlijker moet.

Dan de nog de nieuwe speler ‘Plu’ met een heel actueel gebruiksvoorwerp: De paraPLU. Deze kwam goed van pas, maar de vraag is hoe vaak we hem nodig zullen hebben. Twee maart zal duidelijk worden welk weertype we krijgen of verdienen.

Reacties op 'Verkiezingsmarkt in Leusden.'