De nieuwe Biezenkamp

biezenkampdinsdag 29 juli 2014 14:24

In de eerste week van mijn wethouderschap heb ik een notitie geschreven over De Biezenkamp. Ik kreeg meteen een tik over mijn vingers, want wethouders schrijven geen notities. De kern van deze notitie is dat we met de kennis van nu aan de slag gaan. Nu drie maanden later ben ik trots op dit college dat samen met de ambtenaren enorme stappen heeft gemaakt. Er wordt weer gebouwd in 'De Biezenkamp'. De bouw van Alberik is gestart en na de vakantie starten we zo snel mogelijk met MFC Atlas. Goed nieuws!

Als College zijn we duidelijk over 'De Biezenkamp': 'De ontwikkeling van De Biezenkamp wordt met kracht voortgezet'. Belangrijk is dat de gemeente hier niet alleen aan zet is. Ondernemers, inwoners, scholen en ook de projectontwikkelaar moeten samen aan de slag om weer nieuw leven te krijgen in dit mooi woon- , werk- en leefgebied. En ik merk dat er energie op dit project zit. Mijn inzet is: kijk wat er wel kan en niet te veel wat er niet kan.  De woningstichting stak z'n nek uit samen met Heijmans en startte met de bouw van Alberik. Vervolgens ging ik samen met Erik van Beurden aan de slag om MFC Atlas mogelijk te maken. Geen eenvoudige opgave. We bedachten een ingewikkeld financieringvoorstel, zodat we konden gaan bouwen. De raad had veel vragen en opmerkingen, maar ging uiteindelijk akkoord. Dit maakt dat we na de zomervakantie de woningen aan de Buininggaarde kunnen slopen en in het najaar de eerste heipaal voor Atlas de grond in gedraaid kan worden. De bewoners van 't Hamersveld zien er naar uit. Ze zullen ook wel geluidshinder ondervinden van het het bouwen, maar daar staat tegenover dat er veel te zien zal zijn.

Na de vakantie gaan we verder nadenken over de toekomst van het zogenaamde U-blok. Dit pand staat voor een groot deel leeg. Daar moeten we wat mee. Wordt vervolgd.

WIU-juli 20142,3 MBapplication/pdfdownload

Reacties op 'De nieuwe Biezenkamp'